ظروف تزئینی سفید مرمری با طرح های خاص برای میز پذیرایی

از زمان های گذشته بین ما ایرانیان برگزاری سنت صله رحم جایگاه ویژه داشته و استفاده از ظروف تزیینی در این مجالس بسیار حائز اهمیت بوده است.ظروف تزئینی سفید مرمری با طرح های خاص برای میز پذیرایی

ظروف تزئینی سفید

ظروف تزئینی سفید در ایران تاریخچه ساخت ظروف پذیرایی به ماقبل دوره هخامنشی می رسد، زمان استفاده از آن در مهمانی ها به شکل ظروف تزیینی در دوره صفویه می باشد.

در طی زمان های گذشته تا به الان نقش، شکل و طرح ظروف تزئینی برای پذیرایی نسبت به اتفاقات هر دوره دچار تغییرات زیادی شده است.

در زمان حال و امروزه ساختن ظروف تزئینی پذیرایی بسته به روحیه خریداران و میزان درآمد آن ها در انتخاب وزن، جنس و قیمت ظروف پذیرایی می تواند متفاوت باشد.

با توجه به پیشرفت علم و فناوری ساخت انواع زیبا و چشم نوازی از ظروف تزئینی امروزه در دسترس است.

ترکیب انواع فلز با موادی همچون سنگ، چینی، سرامیک بسیار تنوع این محصولات را افزایش داده است.

استفاده از ظرف های غذاخوری زیبا برای پذیرایی در مهمانی ها جلوه خاصی به میز شام و ناهار ما می دهد.

استفاده از ظرف های زیبا باعث می شود غذا لذیذ تر به نظر برسد و اشتهای مهمانان را افزایش می دهد.

نوع انتخاب مدل این ظرف ها بسته به مکان و سبک زندگی هر کسی متفاوت است و برای استفاده در مراسم ها و استفاده روزانه انتخاب مدل و جنس آن متفاوت است.

اولین چیزی که در هنگام برگزاری مهمانی ها می تواند به مراسم شما جلوه دهد استفاده از ظرف های تزئینی سفید مرمری با طرح های خاص برای میز پذیرایی می باشد که بسیار لاکچری می باشند.

از این مدل ظروف که بسیار زیبا هستند می توانید در دکور منزل خود استفاده کنید و به زیباتر شدن منزل خود کمک کرده باشید.

اگر در آشپزخانه شما ظروف شیک وجود داشته باشد و شما آن ها را کاربردی انتخاب کنید، می تواند در مهمانی ها گویای سلیقه بسیار خوب شما باشد.

می توانید به وسیله آن ها فضای خانه و محل زندگی خود را تغییر دهید و دکوراسیون منزل خود را نیز با استفاده تزئینی و دکوری آن ها تغییر دهید.

ظروف پذیرایی سفید مرمری بسیار لوکس می باشند و افراد در مراسمات و مهمانی های بسیار مهم خود از آن استفاده می کنند و با آن می توانید میز پذیرایی خیلی شیک داشته باشید که بسیار چشم نواز خواهد بود.

ظروف غذا خوری شامل بشقاب و ظرف های مخصوص سرو می باشد، انتخاب طرح و مدل و جنس آن بسته به سلیقه خودتان دارد.

از انواع رایج ظروف پذیرایی می توان به ظروف چینی، سرامیک، ملامین و اوپال اشاره کرد هر کدام از این جنس ظرف ها مزایای مخصوص به خودش را دارد.

در مهمانی های رسمی استفاده از چینی سفید مرمری بهترین گزینه است، دوام این جنس از ظروف بسیار زیاد است و سبک بوده و برای برگزاری یک مهمانی باشکوه گزینهٔ مناسبی می باشد.

ظروف سفال از ظروف بسیار قدیمی در پذیرایی می باشد که جلوه ایی زیبا به میز پذیرایی می دهد و تنها ایراد آن این است که نسبت به گرمای زیاد مقاومت کمی دارد.

در مهمانی های رسمی ظرف های غذاخوری شامل همه موارد ظرف هایی است که هر نفر در میز ناهار و شام به آن ها نیاز دارد.

این تعداد ظروف پنج تکه می باشد و شامل بشقاب، بشقاب سالاد، بشقاب سوپ خوری، فنجان چای و زیر فنجانی و همچنین بشقاب نان می باشد.

یک روش وجود دارد که می تواند برای خانواده ها بسیار به صرفه و مناسب باشد و آن استفاده از ظروف تزئینی سفید مرمری برای میز پذیرایی می باشد که برای استفاده در مهمانی رسمی و غیر رسمی، روزانه گزینه مناسبی است.

می توان میز پذیرایی ناهار و شام را بوسیله شمعدان و گل های تزئینی و رومیزی زیبا تر کرد، استفاده از دستمال سفره نیز می تواند به ظرف های پذیرایی جلوه دهد.

شما باید قبل از خرید سرویس پذیرایی نکته هایی را رعایت کنید از جمله محل نگهداری آن ها در منزل و فضایی که برای این کار در اختیار دارید.

باید سرویسی را انتخاب کنید که تمام خواسته ها و نیازهای شما را در مهمانی های رسمی و مصرف روزانه تامین کند، در انتخاب ظروف غذا خوری باید به محیط خانواده نیز توجه کنید.

اگر دارای فرزند هستید باید جنسی را انتخاب کنید که مقاومت بیشتری در مقابل ضربه احتمالی به آن وجود داشته باشد و بتوانید آن را در ماکروفر قرار دهید.

برای زیبا تر شدن ظروف پذیرایی آن ها را در سرکه سفید به مدت سه دقیقه خیس می کنید این کار به شما کمک میکند تا لکه های روی ظروف به راحتی پاک شوند و شستن لیوان ها راحت تر انجام شود.
خمیر جوش شیرین نیز برای از بین بردن لکه قهوه بر روی لیوان و فنجان ها بسیار پرکاربرد است و همچنین قاشق و چنگال ها را برق می اندازد.

برای اینکه ظروف پذیرایی مرمری سفید شما خراش برندارند آن ها را درون کارتن قرار دهید و لاب لای آن ها کاغذ یا پارچه قرار دهید.

هر سرویس ظروف پذیرایی سفید مرمری دارای قطعات متفاوتی می باشد که در ادامه به توضیح در مورد آن میپردازیم:

۱. بشقاب تخت برای مصرف غذای اصلی به کار می رود و بسیار در مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد وعرض آن در حدود بیست و هفت سانت می باشد.

۲. بشقاب میوه خوری در تمام مراسمات روزانه و رسمی مورد استفاده می باشد، از این مدل بشقاب برای مصارف گوناگونی استفاده می کنند.

از بشقاب میوه خوری برای مصرف دسر در مهمانی ها و خوردن میوه می توان استفاده کرد و عرض آن بیست سانت می باشد.

۳. بشقاب نان برای قرار دادن تکه نان در میز ناهار و شام مورد استفاده می باشد، در کشور ما نیز از این بشقاب بسیار در مهمانی ها استفاده می شود و ما معمولا از آن برای پذیرایی با شیرینی استفاده می کنیم.

در کشور های غربی از این بشقاب برای گذاشتن نان روی میز استفاده می کنند و آن را معمولا روی میز در کنار بشقاب تخت غذا خوری می گذارند و قاشق و چنگال و یا نان را درون آن می گذارند.

۴. بشقاب دیگری که در سرویس پذیرایی سفید مرمری وجود دارد بشقاب سوپ است که کمی گود می باشد و برای مصرف غذاهای آبکی نظیر سوپ استفاده می شود، ظروف پذیرایی مصرف سوپ شامل ظرف سوپ و کاسه سوپ می باشد.

۵. بشقاب سالاد دایره مانند می باشد و دارای دو نوع با اندازه متفاوت می باشد که از آن برای دسر نیز استفاده می کنند.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *