ظروف چینی پایه طلایی سبک برای سرو غذا و نوشیدنی

یکی از پر طرفدارترین ظروف بین خانم ها ظروف چینی هستند، که جهت سرو انواع غذا و نوشیدنی و پذیرایی از مهمان ها استفاده می شوند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ظروف چینی پایه طلایی سبک برای سرو غذا و نوشیدنی

ظروف چینی پایه طلایی

ظروف چینی پایه طلایی ظردف چینی از قدیم هم مورد توجه خانواده ها بوده است و از آن زمان بسیار استفاده می کردند ظروف چینی انواع و اقسام با رنگ های متفاوتی دارد ولی اگر توجه کرده باشید رنگ طلایی و نقره ایی آن کاربرد بیشتری دارد. پس ظروف چینی پایه طلایی از پر طرفدارترین ها است. در قدیم بشقاب های چینی بیشتر گرد با سینی های یضی بودند ولی امروزه بشقاب ها طرح ها و گل ها و رنگ های متنوعی دارند.

رنگ و طرح ظروف چینی باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی و جلوه داشتن اشتهای شما را زیاد کند و آدم را به خوردن غذا راغب کند. رنگ و طرح های طلایی کنار سفید جلوه خاص و زیبایی دارد و میز و سفره شمارا چند برابر زیبا می کند. برای استفاده روزمره بهتر است که از ظروف گرد و بیضی با طرح و نقش کم استفاده کنید چون مدام در حال شستن آن هستید و شاید گاهی نیز در ماشین ظرف شویی آن را بگذارید بشویید و این کار در استفاده های طولانی و مکرر امکان پاک و یا کمرنگ شدن طرح وجود دارد.

هنگام خرید ظروف چینی مطمعن شوید که از کیفیت لازم برخوردار باشد. و لعاب با کیفیتی در آن به کار رود، زیرا با گرم شدن و ریختن غذای داغ درون آن باعث می شود که واکنش شیمایی انجام دهد که برای بدن و سلامتی مضر است هنگام خرید سرویس چینی به این نکته توجه کنید که اگر برای تعداد کم مثلاتا ۶نفر میخواهید سرویس شش نفره و هرچه تعداد بالاتر سرویس ۱۲و ۱۸ نفره و… بخرید زیرا مقرون به صرفه است. بعضی از سرویس های چینی به جز بشقاب برنج خوری، خورشت خوری، کاسه، پیش دستی و دیس دارای فنجون و نمک پاش نیز‌ می باشند.

همچنین ظروف چینی مخصوص صبحانه خوری و عصرانه وجود دارد و اگر زیاد اهل مهمانی هستید حتما یکی از این سرویس ها را تهیه کنید که شامل سرویس فنجون چای خوری و قهوه خوری و شکر پاش و قوری می باشند. هنگام خرید ظروف چینی به این نکته توجه کنید که حتما قابلیت شست و شو با ماشین ظرفشویی را داشته باشد زیرا خیلی از خانواده ها به دلیل مشغله ترجیح میدهند با ماشین ظرفشویی ظرف های خود را بشورند. یک ظرف چینی باید رنگ یک دستی داشته باشد و دارای فرو رفتگی یا بیرون زدگی نباشد. ظرف چینی باید فاقد موج و تاب باشد.

هنگام خرید سرویس غذاخوری چینی، علاوه بر زیبایی باید به کیفیت سرویس چینی توجه کرد.سبکی، شفافیت و نورگذری، استقامت در برابر ضربه و شوک های حرارتی، قابلیت استفاده در مایکروویو، ثابت ماندن طرح و نقش پس از شستشو در ماشین ظرفشویی و بهداشتی بودن ظروف از جمله این نکات هستند

ظروف چینی گل برجسته

ظروف چینی گل برجسته ظروف چینی گل برجسته نیز مانند بقیه ظروف انواع و اقسام و طرح های متفاوتی دارد. عروس خانم ها می توانند با توجه به سلیقه خود هر مدلی را که دوست داشتند انتخاب کنند.تا بعدا از انتخاب خود پشیمان نشوند.ظروف چینی گل برجسته مناسب برای پذیرایی از مهمانان ویژه می باشد. این ظروف چینی با قیمت های مختلف در بازار وجود دارد. همچنین از چینی های گل برجسته به عنوان دکوری زیبا و وسیله تزیینی استفاده میکنند که جلوه زیبایی به خانه و دکور شما می دهد.

قیمت سرویس چینی نسبت به مزایا و ویژگی‌های شاخص آن رقمی منصفانه است. قیمت ظروف چینی نسبت به سایر محصولات مشابه بیشتر بوده اما کارایی بالای آن‌ها، این قیمت نسبتا بالا را جبران کرده است. اگر برای خانه خود و پذیرایی از میهمانتان قصد خرید ظروف چینی دارید باید با توجه به تعداد مهمانان و ظروفی مانند قندان و فنجان به همراه آن نیاز دارید توجه کنید، تا هنگام پذیرایی چیزی کم و کسر نباشد. ظروف چینی برای هتل ها و خانه وجود دارد که ظروف چینی مخصوص خانه ها سبک تر و تعداد کمتری نصبت به سرویس هتلی دارد.در انتخاب رنگ ظروف دقت کنید، مثلا ظروفی که رنگ شاد و روشن تری دارند برای استفاده روزانه و بالعکس ظروفی که رنگهای نود و سنگین دارند برای پذیرایی از مهمان مناسب هستند.

اگر برای خانه خود و پذیرایی از میهمانتان قصد خرید ظروف چینی دارید باید با توجه به تعداد مهمانان و ظروفی مانند قندان و فنجان به همراه آن نیاز دارید توجه کنید تا هنگام پذیرایی چیزی کم و کسر نباشد. در انتخاب رنگ ظروف چینی دقت کنید، مثلا ظروفی که رنگ شاد و روشن تری دارند برای استفاده روزانه و بالعکس ظروفی که رنگهای نود و سنگین دارند برای پذیرایی از مهمان مناسب هستند. اگر وزن ظروف شما خیلی زیاد باشد، در جا به جایی و جای‌گذاری شما را دچار مشکل خواهند کرد.

در بعضی از ظروف چینی فلزاتی به صورت نگین و … برای زیبایی وجود دارد که برای سلامت انسان خطر دارد. این ظروف از آن جایی که با مواد خوراکی در تماس هستند باید بدون ترك‌ خوردگی و لب پریدگی بوده و از استفاده از ظروف چینی که دارای لب پریدگی و یا خراش های عمیق که سبب آسیب دیدن لعاب گشته اند باید خودداری گردد. وقتی تعداد زیادی از این ظروف را روی هم می چینید احتمال ترک خوردن آنها زیاد است پس به اندازه در کابینت ردی هم قرار دهید که این اتفاق نیافتد

عامل عمده ای که به نظر میرسد مصرف کنندگان را سر ذوق می­ آورد این واقعیت است که ظروف چینی در مقایسه با ظروف سفالی یا ملامین هرگز چربی یا روغن غذا ها را به خود نمیگیرند. ملامین و سفال مقرون به صرفه هستند اما به راحتی لک میشوند پس باید خیلی مراقب باشید. گفتیم که این ظروف از آن جایی که با مواد خوراکی در تماس هستند باید بدون ترك‌ خوردگی و لب‌ پریدگی بوده و از استفاده از ظروف چینی که دارای لب پریدگی و یا خراش های عمیق که سبب آسیب دیدن لعاب گشته اند باید خودداری گردد.

البته وجود ظروف مناسب برای پذیرایی به اندازه رفتار میزبان ، تنقلات و غذاهای مناسب پذیرایی و … اهمیت دارد و به گونه ای آماده کردن و استفاده از آن ها نشان دهنده ی احترامی است که میزبان برای مهمانان خود قائل است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما